Een symposium organiseren, dat is andere koek!

Organisatietalent

Dat ik organisatietalent heb, weet ik doordat dat in mijn horoscoop staat. En natuurlijk heb ik in mijn leven al heel wat dingetjes georganiseerd. Van kinderfeestjes tot dansavonden en workshops, maar een symposium …., dat is andere koek.

Nu, na twee keer, meer en minder, langs de zijlijn meekijken, heb ik (samen met Ivonne) de organisatie ter hand genomen. Na veel geleerd te hebben van het vorige symposium heb ik er wel vertrouwen in.

De voorbereidingen voor het symposium

Talloze lijsten maak ik:

  • welke workshopgevers gaan we benaderen
  • waar vinden we een betaalbare en fijne lokatie
  • wat doen we met de lunch
  • hoe ziet de dagindeling er uit
  • wat is waar nodig op de lokatie
  • hoe organiseren we de betalingen en inschrijvingen
  • hoe maken we de badges
  • wie doet wat op de dag zelf
  • wat moet er allemaal mee
  • hoe bereiken we de deelnemers

Te veel om op te noemen, maar met een oud draaiboek van Frederique Donders van
d’ Ondersteuning (zij heeft ons eerste symposium georganiseerd) en het geleerde van het tweede symposium, lukt het wonderwel.

De symposiumdag zelf

De dag loopt als een trein. De kwaliteit van lezing, forum en workshops is hoog. De deelnemers zijn enthousiast. De lunch is goed. En ach, dan is het vergeten van een klankschaal en het op het bord laten zetten welke workshops waar zitten een futiliteit en zonder probleem op te lossen.

Trots

Ik ben trots op ons én op mezelf, want ik ben vanuit een zware burnout weer aan het terugkomen.
-Leren stoppen met werken wanneer mijn lijf dit aangeeft
-Of zelfs niet eens beginnen met werken omdat ik te moe ben
-Niet alles onder controle willen hebben
-Omgaan met stress

Ik ben het allemaal aan het leren en ik maak vorderingen.
Nu weet ik hoe goed het voelt om, na een dag hard werken, fysiek moe te zijn en voor de verandering eens niet emotioneel en energetisch volkomen leeg.

En eh, ook nog zelf op het podium 🙂

symposium 'Wat helpt kinderen seksueel misbruik verwerken'

7 thoughts on “Een symposium organiseren, dat is andere koek!

  1. Pingback: Terugblik symposium door Agnes - Hulpverlening na seksueel misbruikHulpverlening na seksueel misbruik

Geef een reactie

